Сторінки

пятница, 14 сентября 2012 г.

Про проведення моніторингових досліджень регіонального рівня у 2012-2013 навчальному році

Взято до роботи з сайту ДонІППО На  виконання Постанов Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 561 «Про затвердження Державної цільової програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року»,  від 20 квітня 2011 року № 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти», програми «Освіта Донеччини. 2012-2016 роки»,  державної та регіональної політики щодо  розвитку та функціонування української мови в Донецькій області продовжити проведення моніторингових досліджень з української мови, історії України, математики в основній та старшій школах - у формі контрольних  робіт, передбачених базовими програмами, у початковій школі  - відповідно до мети моніторингу.


Початкова школа
З огляду на впровадження в 1-х класах у 2012-2013 навчальному році, а в 5-х класах у 2013-2014 навчальному році нових Державних стандартів у моніторингові відслідкування в початковій школі вносяться зміни.
Головною особливістю у 2012-2013 навчальному році є відслідкування результатів шкільної адаптації учнів 1-х класів і рівня сформованості загальнонавчальних умінь та навичок учнів 1-х та 4-х класів (відповідно до Навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів. 1-4 класи. – К., 2012 (для 1-х класів); Програм для середньої загальноосвітньої школи. 1-4 класи. – К., 2006 (для 4-х класів).
Терміни і види контролю

1 клас
Грудень 2012р. – відслідкування результатів шкільної адаптації.
Відслідкування проводять психологічні служб міст(районів) згідно з інструментарієм, розробленим та затверджениму обласним центром практичної психології управління освіти і науки Донецької облдержадміністрації.
Травень 2013 р. (відповідно до календарного планування) - відслідкування рівня сформованості загальнонавчальних умінь та навичок. Інструментарій для проведення даного відслідкування буде надано пізніше, після проведення апробації.
4 клас – українська мова та математика
· Діагностичне (останній тиждень вересня – перший тиждень жовтня 2012 р.) та поточне (у грудні 2012 р.) відслідкування рівня навчальних досягнень учнів з української мови та математики проводяться на рівні навчального закладу як заплановані контрольні роботи згідно з календарним плануванням (оформлення протоколів за формами 2011-2012 навчального року).
Форма контрольної роботи аналогічна формі ДПА. Термін і час її проведення визначає вчитель та адміністрація навчального закладу. Аналітичні матеріали зберігаються у навчальному закладі. За потребою можуть надаватися в район (місто), область.
· Підсумкове відслідкування навчальних досягнень з математики та української мови здійснюється вчителем в травні 2013р. згідно з календарним  плануванням з урахуванням вимог МОНмолодьспорту України до проведення Державної підсумкової атестації в початковій школі (оформлення протоколів за формами 2011-2012 навчального року).
Завдання для контрольних робіт добираються із збірників для Державної підсумкової атестації в початковій школі, рекомендованих МОНмолодьспорту України. Управлінням освіти і науки Донецької облдержадміністрації будуть запропоновані орієнтовні варіанти робіт із цих збірників.
На підставі отриманих результатів має складатися аналітична довідка щодо рівня сформованості загальнонавчальних умінь та навичок випускників початкової школи. Форма довідки буде запропонована пізніше.
УОН залишає за собою право визначати заклади освіти міст і районів, які підлягають контролю, з метою вивчення об’єктивності проведення робіт, оцінювання, знання вчителями вимог Державного стандарту, критеріїв оцінювання тощо.
Основна та старша школа

Українська мова  
·        Діагностичне відслідкування  (9 класи,  11 класи) проводиться на IV тижні вересня  за текстами УОН у межах контрольних робіт, визначених  учителем та адміністрацією навчального закладу.
·        Поточне відслідкування (9, 11 класи) проводиться за текстами  міських (районних) управлінь  (відділів) освіти в кінці І семестру.
·        Підсумкове відслідкування (9 класи, 11 класи) проводиться за текстами УОН у межах контрольних робіт, визначених  учителем та адміністрацією навчального закладу.
Завдання добираються  із збірників для підсумкової  атестації  та збірників для зовнішнього оцінювання.
Методисти відділів освіти отримують завдання для проведення діагностичного та підсумкового відслідкування у відділі української мови і літератури облІППО  за тиждень до проведення роботи. Відповідальність за нерозголошення інформації покладається на  інспекторів, методистів, адміністрацію шкіл та вчителів.
Примітка. Пропонуємо провести діагностичні та інші відслідкування навчальних досягнень учнів також у 5, 6, 7, 8, 10 класах як заплановані контрольні роботи. Термін і час визначає вчитель та адміністрація школи. Аналітичні матеріали зберігаються в школі, за потребою можуть надаватися в район, місто, область.
УОН залишає за собою право визначати заклади освіти міст і районів, які підлягають контролю, з метою вивчення об’єктивності проведення робіт, оцінювання. Як контрольні об’єкти моніторингових відстежень  з української мови пропонуються мм. Авдіївка,  Димитров,  Жданівка, Новогродівка, Сніжне; райони Старобешівський, Новоазовський.

Математика
Моніторинг рівня навчальних досягнень учнів (діагностичне, поточне, підсумкове відслідкування) проводиться:
з математики в 5 та 6 класах;
з алгебри і  геометрії у 9-х;
з алгебри та початків аналізу і геометрії в 11-х класах.
Діагностичне відслідкування проводиться на ІІІ тижні вересня за текстами міських(районних) відділів освіти. Зразки змісту завдань розміщені на сайті відділу математики ОблІППО http://ippo.dn.ua/viddil-matematiki/
Поточне  відслідкування проводиться на ІІІ тижні грудня за текстами міських(районних) відділів освіти.
Підсумкове відслідкування  проводиться в травні згідно з відповідними рекомендаціями облІППО.
Примітка. Пропонуємо як моніторингові відслідкування рівня навчальних досягнень учнів  7, 8, 10 класів, провести відповідні контрольні роботи, згідно зі шкільними програмами. Термін, час і варіанти завдань визначає вчитель.
УОН залишає за собою право визначати заклади освіти міст і районів, які підлягають контролю, з метою вивчення об’єктивності проведення робіт, оцінювання. Як контрольні об’єкти моніторингових відстежень  з математики пропонуються мм. Докучаєвськ, Дружківка,  Кіровське, Красноармійськ, Шахтарськ; райони: Амвросіївський, Шахтарський, Ясинуватський.

Історія України (9, 10, 11 класи)
·                   Діагностичне відслідкування: зміст робіт і терміни визначає  адміністрація навчальних закладів. Діагностування проводиться вчителем у вересніна початку жовтня відповідно до формату державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання. Зразки завдань учитель добирає із рекомендованих  збірників.
·                   Поточне відслідкування  проводиться вчителем у грудні  як семестрове (за І семестр) контрольне оцінювання згідно з календарним плануванням. Конкретні терміни проведення моніторингу визначаються на місцях відповідними міськими (районними) відділами (управліннями) освіти. Зразки завдань методична служба добирає із рекомендованих збірників.
·                             Підсумкове відслідкування рівня навчальних досягнень учнів з історії України  в 9-10 класах здійснюється  за текстами УОН  у квітні, в 11 класах - здійснюється вчителем згідно з календарним плануванням. Завдання підсумкового відслідкування з історії  України  для 9, 11 класів розміщуються на сайті www.znomon.at.ua за три дні  до проведення контрольних робіт. Конверти з кодами керівник методичної служби міста (району) або відповідальний за моніторинг методист  отримує у відділі суспільних дисциплін за тиждень до проведення контрольних робіт.
Список збірників, з яких добираються тексти контрольних робіт:
1.                     Ольхіна Н.І., Рибак І.М., Ольхін А.Б., Хаталах О.В., Моргун І.М., Гаврилова Л.Г. Моніторинг якості освіти з історії України: Збірник матеріалів для тематичного оцінювання навчальних досягнень учнів: 9 клас. – Донецьк-Запоріжжя: Прем’єр. – 2006. – 416 с.
2.                     Моніторинг якості освіти з історії України: контрольні роботи для вхідної тематичної та підсумкової діагностики навчальних досягнень учнів 10 класу: Навчальний посібник / Н.І. Ольхіна, І.М. Рибак, О.В. Хаталах та ін. – Донецьк: Каштан, 2010. – 238 с.
3.                     В.С. Власов, С.В. Кульчицький  Збірник завдань для державної підсумкової атестації (у формі контрольних робіт) з історії України. 11 клас. – Київ: Центр навчально-методичної літератури, 2012.
4.                     В.С. Власов.  Збірник завдань для державної підсумкової атестації з історії України. 9 клас. – Київ: Центр навчально-методичної літератури, 2012.
5.                     Історія України: збірка тестів і завдань для підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти з історії України: у 2-х ч./ Укладач А.І. Сарри. – 2-вид.перероб. – Донецьк: Витоки, 2011.
УОН залишає за собою право визначати заклади освіти міст і районів, які підлягають контролю, з метою вивчення об’єктивності проведення робіт, оцінювання. Як контрольні об’єкти моніторингових відстежень  з історії України пропонуються мм. Дебальцеве, Дзержинськ, Харцизьк; райони: Великоновосілківський, Волноваський, Тельманівський.

 2. Організація проведення моніторингових відслідкувань:
2.1 Відведений час на проведення контрольних робіт:
4 класи: українська мова - 40 хвилин; математика – 40 хвилин;
математика: 5 та 6 класи – 45 хвилин,  9, 11 класи – по 45 хвилин відповідно з алгебри та початків аналізу і геометрії;
українська мова: 9 класи – 45 хвилин; 11 класи – 90  хвилин;
історія України: 9 класи  – 45 хвилин; 10, 11 класи – 90 хвилин.
2.2. Оцінювання робіт здійснюється відповідно до «Критеріїв оцінювання  рівня навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти» (наказ  Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 13.04.2011р. №329, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 11 травня 2011р.
за №566/19304) або за відповідними методиками (початкова школа).
3. Звіти:
Результати оформляються відповідно до зразків протоколів (додатки 1, 2).
Результати з історії України оформляються за протоколами перевірки і вносяться в електронну програму обробки  даних моніторингу.      
Звітна документація результатів відслідкувань надсилається в електронному вигляді через тиждень після виконання робіт:
початкова школа – на адресу: znomon@gmail.com  (для початкової школи);
з математики -  на адресу: viddil-matematiki@yandex.ru ;
з української мови – на адреси:  ippovum@yandex.ru,
     znomon@gmail.com  (для українознавців);
з історії України – на адреси: znomon@gmail.com  (для істориків) .
                                                 vcddon@gmail.com 
        


Заступник   начальника  управління                                               М.Є. Артьомов
                                              

Комментариев нет:

Отправить комментарий